tisdag 16 november 2010

Forshaga by night

För många av er kanske Forshaga är namnet på ett golv, rätt och slätt. Och det är väl rätt, och förmodligen även slätt - golvet alltså. Men samtidigt är det något mer, nämligen den ort där min mamma bor.

Forshaga ligger, för er som inte vet, två mil norr om Karlstad, så jag hade en bit att åka i dag. Och det var som att köra i mjölk bitvis, för dimman låg tät. Jag vet inte om det har med åldern att göra, men jag tycker att det blir allt mer otrevligt att köra i mörker. Lägg därtill dimma, så är det riktigt jobbigt. Men så snart jag kom till mamma fick jag lägga mig i soffan med en nyinköpt kvällstidning och en Hänt Extra. Så pysslar man om sitt barn med den äran!

Jag håller också på och trixar och fixar med mammas dator, och det säger jag: Den datorn ska ut!

Den är ungefär 712 år gammal så det är väl inte så konstigt att den inte fungerar som den ska, och jag har en dator stående hemma på golvet som jag inte använder. Det är min förra dator men den är i sanning väldigt mycket nyare och snabbare än mammas.Så får det bli.

Nu ska jag återgå till att vara lite bortskämd, det är inte så dumt.:-)

Dagems bild får bli en Forshaga Shopper - ytterligare något som Forshaga är känt för. Varför vet jag faktiskt inte, men den heter ju så. Vad tycker du, är Forshagashopper flipp eller flopp?


3 kommentarer:

  1. Vilken kärra att ragga i eller vilket transportmedel att ha mellan Kinna o Länghem!
    Det är så den gamla raggarnerven kryper fram.

    SvaraRadera
  2. Flipp såklart! Den är ju hur söt som helst!
    Att bli borskämd av mamma låter riktigt trevligt...beroende på ålder och hälsa. Men jag antar hon är vid mycket god hälsa =)

    SvaraRadera
  3. Janåke: Den gamla raggarnerven? Den får du berätta mer om någon dag.

    Anna: Ja visst är den söt! Jadå, det är inte dumt att bli bortskämd och oavsett hennes (och min) ålder så är jag alltid fem år för henne. :-)

    SvaraRadera