söndag 12 december 2010

Och så var det söndag igen

Vart tar veckorna vägen? Snart är det ju julafton och allt det där. Och varför frågar man sig varje år vart veckorna tar vägen? :-)

I dag kan jag inte låta bli att vara lite eftertänksam. Terrordåd mitt i Stockholm, mitt i julrusningen?

Visst låter det som om det vore ett skämt, om än av det mer dåliga slaget. Det känns så overkligt, men samtidigt - varför skulle vi vara förskonade i Sverige? Min mamma tycker i vilket fall som helst att det är jättebra att jag inte bor i Stockholm längre. Och när sådant här händer är jag lika glad för det. Dagens Aftonbladet hade flera bilder på killen som sprängde sig till döds. Hela mittuppslaget var ett enda stort foto och det kändes riktigt osmakligt.

Jag förstår att en bild säger mer än tusen ord, men ibland behöver man ju inte höra alla ord, eller?

I övrigt har dagen bestått av julmat hos svärföräldrarna. Riktigt gott och mysigt - men uj, vad mätt man blir, och då äter jag ändå inget av sillen och laxen. Det där med rå fisk, ni vet. Och nu när det ändå är jultema ska jag pröva mina nyvunna kunskaper (tack Maj!) och klistra in en favoritjulvideo från youtube direkt i inlägget. Håll tummarna för att det går bra.

Vilken är din favoritjullåt?

3 kommentarer:

  1. Jag har en ny favoritlåt, för i år. Christmas Lights med Coldplay.

    http://www.youtube.com/watch?v=z1rYmzQ8C9Q

    SvaraRadera
  2. Här är min favorit, sorry för dålig kvalitet...hittar ingen bättre i år =( Tur jag har den på cd! Det är iaf Santa Baby med Calisa Flockhart ur ett Ally McBeal avsnitt.
    http://www.youtube.com/watch?v=hzCdG4bzJSI

    Och jag tycker precis som du, ibland behöver man inte 1000 ord alls.

    SvaraRadera
  3. Maj: Det var en ny låt för mig, väldigt bra!
    Anna: Ja, den är en gammal goding. :)

    SvaraRadera