söndag 23 januari 2011

Det kanske är fånigt...

Jag erkänner att det kanske är fånigt, men det bjuder jag på, men jag blev faktiskt lite smickrad när jag blev omnämnd i Månstadsrevyn i kväll. Kanske jag är lite av en lokalkändis nu? :-)

Nej, jag tar det inte så allvarligt som det låter, men kul är det!

Det var alltså revykväll i kväll i Månstad, vilket jag har puffat för några dagar. Ni som inte är från Månstad kan nog aldrig riktigt förstå hur imponerande den revyn är! Drygt 150 personer trivdes i bygdegården i kväll, vilket är rätt stor andel av Månstads dryga 370 invånare. Och revyn är så lokal en revy bara kan vara, för alla som apostroferas är Månstadsbor.

I dag var det sketcher av olika slag, som sig bör i en revy, och dessutom två filmer - CSI Sibbarp, som handlade om den grannsamverkan vi har här, och Halv åtta hos mig med fyra Månstadsbor i 4H-gängets version och variant.

Och jag måste förstås berätta om mitt omnämnande, även om min blygsamhet egentligen skulle förbjuda mig. En tjej kom ut på scenen med ett papper i handen. På papperet stod det "ORGEL". Hon sade något typ:

- Det finns jobb och så finns det jobb. Hon Petra Vainionpää jobbar ju med att böja ord. Men det kan ju inte vara så svårt, eller? Kolla, vad enkelt det är...

Och så böjde hon papperet. Kort och effektfullt, eller hur?

Dagens bild (eller rättare sagt nattens) får bli ett par bilder från revyn. Jag satt inte värst nära, så den är inte så bra, men har vi tur kommer det fler bilder på Facebook längre fram, för er som har det. Ni får också en bild av de signerade idolkort som fanns utlagda på borden i lokalen. Lagom Månstadskaxigt tycker jag nog.

Visste ni förresten att 4H betyder Huvud, Hand, Hjärta och Hälsa?


3 kommentarer:

  1. Tänk att jag känner en kändis. Även om kändisskapet strängt taget begränsar sig till Månstad. Stolt ändå ;-)

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska vara smickrad över att få vara med! Det skulle jag också ha varit. Och det var ju ett väldigt fyndigt sätt att böja ord på!

    SvaraRadera
  3. Maria: Jodå, sleven i grytan vettu. Som vanligt alltså. :-)
    Maj: Ja, de är väldans fyndiga i den där revyn.

    SvaraRadera