söndag 20 februari 2011

Första inlägget med nya tekniken!

Detta inlägg skrivs med mitt nya fina lilla tangentbord kopplat till min nya fina ipad. Tänk vad barnslig jag är, men det är jättekul att sitta och leka med den! Och låt mig bara framhålla att J är precis lika tokig i den som jag - eller i alla fall nästan. Jag har nämligen laddat hem Angry Birds - ett vansinnigt roligt spel som roar J lika mycket som det roar mig.

I övrigt har söndagen varit stillsam. Jag har jobbat lite (men bara lite) och gjort min insats för det fria föreningslivet i form av Månstads IF. Årsmöte på torsdag minsann!

Ipaden ja. Det är typiskt att man börjar i smått och sedan kommer på behov. Efter behov. Efter behov. Jag har redan köpt till ett tangentbord, ett litet fodral och en skyddsfilm. Och i Borås Tidning fanns i dag en hel sida med tillbehör, men jag ska försöka hålla emot, det lovar jag. Nästan.

Förresten såg jag något kul i DN när jag var i Stockholm.

Det är ju brist på vårdplatser i Stockholm och rubriken på artikeln var "Mindre vårdplatser i Stockholm!" Antingen har stockholmarna blivit mindre så att sängarna är kortare, vilket känns konstigt, eller så har DN har blandat ihop orden "mindre" och "färre". Lite kul var det i alla fall.

Det blir ingen dagens bild för jag vet inte hur man gör sådant med ipaden. Vet du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar