lördag 19 februari 2011

Welcom to Moontown

Äntligen hemma. Det är gott att vara i Månstad igen, och SJ skötte sig utomordentligt bra. När jag kom till Borås i går gick vi först ut och åt på George´s i Borås - bra mat men lite för stressad personal - och sedan gick vi på bio och såg Welcom to Knohult, alltså den senaste Åsa-Nisse-filmen. Har du inte sett den behöver du inte rusa benen av dig för att hinna först i biokön, för den var inte värst bra. Visst var gräddan av Sveriges humorskådisar i den, och Kjell Bergqvist gillar jag skarpt, liksom Michael Segerström. Men i övrigt? Nja.

Det lokala dansbandet Bengt-Hennings (från en by nära mig) var med, vilket vi visste i förväg och det var väl tur det. Deras utrymme i filmen var nämligen typ tre sekunder, så man han knapp förstå att de spelade förrän det var över. Så mycket för det lokalproducerade materialet.

Jag inser nu att de tre senaste filmerna jag har sett är Änglagård 3, Trassel och Åsa-Nisse. Samtliga dessa har jag skåpat ut här på bloggen. Jag kanske har en framtid som filmrecensent med rätt att såga? Får nog tänka över det.

Dagens bild får bli trägubbar. Det finns nu en träsnidare i Stockholm som snidar gubbar och gummor av mer eller mindre känt slag. Han är precis hur duktig som helst och hans lokal låg precis intill hotellet där jag bor, så jag kollade in skyltfönstret. Där noterade jag minsann att självaste statsministern har fått sig en gubbe - mitt emellan Lars Leijonborg och Carl Bildt. Undrar om det gör honom till en träskalle? Well, det får nog vara upp till betraktaren att avgöra.

I kväll är det schlagerdags igen. Det ser jag fram emot! Vad ser du fram emot i kväll?


1 kommentar:

  1. Just nu ser jag fram emot att värma vetekudden och lägga i sängen och sen krypa ner i värmen.

    SvaraRadera