onsdag 23 februari 2011

Lite dålig planering där...

Har en osedvanligt dålig tidsplanering just nu. Ligger nämligen vaken nattetid och planerar jobb, vilket gör att jag är så trött när jag väl är på jobbet på dagarna att jag knappt vet vad jag heter. Det vore väl smartare att sova på nätterna och jobba på dagarna? Ska försöka med det i natt, tänkte jag.

Jag fick en grej på facebook dock, som piggade upp mig lite - eller rättare sagt, jag storskrattade. Detta fanns i min inkorg av någon anledning:

Hej. Hur mår du? jag James Thomson vid namn, jag gick igenom din profil och jag är ganska fascinerad av din skönhet och bilden i din profil. Du ser så charmig, så underbar och trevlig. och din profil fångade mina ögon och fångade min själ. jag är en god kristen med gott sinne för humor.

Jo, jag tackar jag!

Det luktar förvisso massmail och direktöversatt engelska lång väg, och det känns ungefär lika ärligt som de där lotterimailen man får där man har vunnit typ en miljard euro. Men skratta en stund, det fick jag! Undrar förresten varför han var tvungen att skriva det där med "gott sinne för humor" strax efter att han lovordat mig? Det var väl ändå lite onödigt, eller?

Dagens bilder får bli ett par bilder från grannkommunen Ulricehamn. Först det vackra före detta stationshuset - notera att det har ett runt och ett fyrkantigt torn, skumt men läcker. Sedan följer en fin gammal stol som jag såg i Folkets Hus. Förstår inte varför, men jag gillar verkligen gamla prylar.

I dag är det lill-lördag förresten. Är det något du bryr dig om?






3 kommentarer:

  1. Känn dig utvald, jag har inte fått något mejl från någon med gott sinne för humor!

    SvaraRadera
  2. Hihi jag har fått ett med liknande innehåll, men det var från en kvinna...ler.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Maj: Jodå, jag känner mig utvald värre.

    Pia: De är på hugget där på Facebook! :-)

    SvaraRadera