fredag 11 februari 2011

Nej, det spelar ingen roll vad du säger...

I dag blir det inlägg på gammalt tema. Jag gillar inte snö. Ja, jag har sagt det tidigare och jag kommer förmodligen säga det igen. Men i dag är det för bedrövligt! Snorhalt på vägarna, yrsnö så långt man ser, eller rättare sagt, inte ser.

Jag har varit i Götet i dag och haft handledning för en trivsam man. Vi pratade språk i en timme och sedan åkte jag hem. Ganska mycket resa för lite prat kan man tycka, men det var trevligt och gott kaffe fick jag! På vägen därifrån fick jag dock hålla i både hatten och plånboken. Hatten (en mer tänkt sådan) för att det blåste småspik i Göteborg, plånboken för att jag gick igenom Nordstan - denna shoppingens högborg.

Det är ju alltid trevlig med belöning och ibland när jag är klar med ett uppdrag händer det att jag slinker in på en affär och belönar mig lite. Det behöver inte vara något stort - en tulpanbukett eller en korsordstidning. Men det kan också vara något lite större - en ny telefon, en väska. Ja, ni förstår. Just nu funderar jag på om det ändå inte finns ett uppdrag som är värt en Ipad. Jag är inte där ännu, men tanken har väckts och då brukar jag vara svårstoppad.

Men i dag blev det ingen belöning för jag ville hem så fort som möjligt i det eländiga vädret.

Jag har ju haft djurtema på bloggen ett par dagar - undulater och grisar. Av någon anledning kom jag in på Svenska Akademins ordlista på nätet och snubblade över ordet hamster (fråga mig inte varför). Såhär står det:

Hamster (hamstrar) best. sing. -ern. Ett djur.

Ibland behöver inte förklaringar vara längre eller krångligare än så. Ett djur alltså. Skönt att veta på något sätt. Dagens bild får bli ett annat djur - den allra sötaste lilla apa från Tanzania. Bilden har nog varit med tidigare, men den tål att tittas på igen tycker jag.

Dags för fredagsmys igen. Jag ska på bowling med LRF-avdelningen i Månstad. Vad hittar du på?

4 kommentarer:

  1. Jag testade en ipad i veckan men blev inte så impad. Det finns nog bättre saker att belöna sig med. :-)

    SvaraRadera
  2. Ska äta lite glass och hoppas att förkylningen helt lägger ner och drar vidare.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, skrattade högt åt hamstern... Ett djur alltså. Bra, då vet vi. Har tidigare trott att det var en byggsats av nåt slag, eller möjligtvis en maträtt...

    SvaraRadera
  4. Marie: Vem har sagt att man måste välja? :)
    Singelmamman: Hoppas att du mår bättre!
    Jenny: Ja visst är det skönt att veta!

    SvaraRadera