fredag 11 mars 2011

Fy, vilken fredag...

Ni har väl, liksom jag, sett bilderna från Japan. Naturens krafter är fullständigt skoningslösa när de sätter den sidan till. Samtidigt kan jag inte låta bli att fascineras över den rapportering som man numera kan få från världens alla hörn via satelliter, internet och all denna teknik. Detsamma har slagit mig när det gäller frihetsrörelsen i Nordafrika. Regimer kan liksom inte dölja sin illvilja lika lätt från omvärldens hat och ilska, vilket inte kan vara annat än gott. Men samtidigt kan man inte värja sig från det onda, som i dag.

Vad jag förstår ligger Japan på skarven till flera sådana där undervattensplattor, eller vad det heter, och det lär vara skälet till att landet är utsatt. Såtillvida är vi förskonade här i bistra norr. Då kan man kanske ta att snön yrde som besatt i dag.

Dagens bild får bli en regnbågsvacker Globen, dit jag ska i morgon - yihaa! Det känns i och för sig lite världsligt med tanke på Japan, men jag måste erkänna: Det ska faktiskt bli ljuvligt, härligt och underbart kul! Lite kultur är dessutom precis vad jag behöver med tanke på att varken jag eller J vann i Gröna Näringarnas Konstklubbs lotteri i går. Jaja, det får vi ta igen nästa år.

Vad  har du för dig i helgen?


6 kommentarer:

  1. Jag tränar imorgon bitti, som vanligt. Sen ska jag ladda med lite mousserande och på kvällen är jag där du är... i Globen! Kanske vi ses..

    SvaraRadera
  2. *tar på mig frökenminen* Tektoniska plattor, heter de. Intressant, förödande, men intressant.

    SvaraRadera
  3. Grattis till Globen nu när du ändå gillar det. Det är inte riktigt min grej. Min helg kommer att resultera i att vi kan delvis bruka köket igen, åtminstone spisen. Det ska bli gott på mer än ett sätt.

    SvaraRadera
  4. Singelmamman: Jag känner igen dig, för jag har dig på kort. :)

    Maj: Tack, jag visste att det fanns ett bättre namn på det där. Ja, visst är det förödande och intressant.

    Janåke: Tack och grattis till köket!

    SvaraRadera
  5. Ja det har varit en ruskig dag och värre verkar det bli med kärnkraftsreaktorer som inte kyls ner =( Otäckt!!
    Imorgon blir det Melodifestival på första parkett i soffan med avbrott för att hämta dotter på fest. Hur kan man ha fest när det är final???

    SvaraRadera
  6. Ja, det är i sanning ett mysterium...

    SvaraRadera