fredag 13 maj 2011

Inte förstår jag vad som hände...

I går skrev jag ett blogginlägg, det vet jag. Men i dag har Blogger krånglat och blogginlägget är helt plötsligt borta. Märkligt. Det kanske var ett sätt för Blogger att straffa mig för att jag smet till Wordpress några dagar? Dessutom hade jag gjort i ordning bloggen grafiskt, men nu får jag helt plötsligt inte till det. Strunt samma.

Men Blogger, jag lovar  - jag ska aldrig svika dig mer. Om du inte trollar bort fler inlägg vill säga.

Fredag i dag och J är på öl- och whiskyprovning. Det är bara jag, katterna, en påse chilinötter och tv:n. Jag har dessutom passat på att titta på mitt favoritprogram på dvd - serien Dinosaurs. Det är inte dinosaurier från den tiden utan en "barnserie" med dockor, men med massor av vuxenhumor. Det går inte att förklara utan¨det måste ses. Jag ska se om jag hittar någon länk någonstans. Serien finns tyvärr inte på svenska utan jag har köpt den på Ebay.

Jag skrev häromdagen att jag har blivit brädad av en gammal minister. Jag vet inte om det är sant, men jag tror det - och vet ni? Det är helt ok. Såhär ligger det till.

Ni som känner mig väl vet att jag tävlar på nätet ibland och vinner emellanåt. Jag tävlar inte så ofta längre och vinner ännu mer sällan. Men det var en tävling för ett tag sedan som jag verkligen trodde att jag hade en bra chans i. Det var Ving som lottade ut 15 000 kronor för ett bra restips och fick till en motivering som hette duga. En "tävlingskollega" till mig höll med mig om att det var en vinnarmotivering, men icke.

Den som vann tävlingen hette Sven-Otto Littorin. Känner ni igen namnet?

Den tidigare moderate arbetsmarknadsministern, han som avgick förra sommaren med dunder och brak. Han påstods ju ha varit och hälsat på någon lättklädd dam, men vad vet jag. Det enda jag vet är att han tydligen har gott om tid att tävla numera, för det kan ju inte finnas två med det namnet i Sverige, eller vad tror ni? Jaja, ska man bli brädad så är det väl helt ok att bli det av honom. Eller nåt.

I dag har jag varit i Göteborg för tredje gången den här veckan, och för skojs skull försökte jag häromdagen ta lite bilder på Götet ur ett lite annat perspektiv. Något ska väl en kvinna ha att göra på bussen. Vad har du för dig en kväll som denna?

Fasaden på Gothia Towers

Mönstret på Västbuss' stolar


Ett stoppljus - väldigt vanligt i Göteborg!

En bit berg-och-dal-bana i trä





4 kommentarer:

  1. Jo, det finns visst fler som heter som han. Men strunt samma. Vilka jättefina foton du har tagit! Det gör du i och för sig alltid, men så där i en serie blir extra spännande.

    SvaraRadera
  2. Singelmamman: Jo, det kan kanske finnas fler, men det är ett skapligt speciellt namn, eller hur? Och tack för beröm! Det är kul att fota världen på ett lite annat sätt ibland.

    SvaraRadera
  3. visst är det väl så att tyget till inredningarna i västtrafiks bussar vävs i Uddebo?/eivor

    SvaraRadera
  4. Ja, det stämmer. De har även vävt tyget till stolarna i Stockholms tunnelbana.

    SvaraRadera