lördag 11 juni 2011

Jag kunde inte bara låta bli...

http://www.ne.se/, dvs. Nationalencyklopedin på nätet står följande att läsa: Läm, nedfällbar vägg kring lastutrymme på lastbil eller godsvagn på järnväg.

Lem är däremot något helt annat, i alla fall som jag har lärt mig saker och ting. För säkerhets skull slog jag upp det också och jo - förklaringen löd manligt könsorgan. Därför blir man ju aningen full i skratt när det i dagens lokalpress finns en artikel om alla dessa flak på stundentlastbilarna och det står:

Chaufförerna hade laddat med höga lemmar och musikutrustningar på flera tusen watt.

Nog för att pingst är hänryckningens tid, men ändå? :-)

I är studentfirandet över för den här gången, i den här familjen. Malin är numera avfirad och det gick så bra. Att hon var finast kan du se på gårdagens bilder. Dagens bild får bli det nytapetserade sovrummet där vi har grejat i dag. Nu börjar det blir riktigt bra, tycker jag nog. Bara resten är kvar att göra - nya gardiner och mattor har jag tänkt mig. Men nu får det vara bra för i dag.

Vad gör du såhär i pingsttider?


5 kommentarer:

  1. Ja du det är nästan som svenljunga s-kamrater i en broshyr skrev att vi träffas på Svenljunga marknad "vi står där med vårt stånd" inte svårt att misstolka eller va mena dom ...:)
    Snyggt sovrum - men jag tycker det fattas en viktig detalj.

    SvaraRadera
  2. E-K: Den är på plats snart. :-)

    SvaraRadera
  3. Så jättehäftigt sovrummet blev, verkligen schysst med den rosa väggen!

    /Titti

    SvaraRadera
  4. Pingsten lär vara nervryckningens tid, enligt en vän till mig... Så det där med lemmar kanske inte är helt fel ändå!

    SvaraRadera
  5. Titti: Tack! Och grattis till lilla Alma. :-)

    Maria: Nervryckningens tid? Den var väl korrekturnerven som ryckte på redigeraren tror och hoppas jag.

    SvaraRadera