tisdag 14 juni 2011

Sakta men säkert

Sakta men säkert tar sovrummet form. Det senaste tillskottet är den tjusiga hyllan jag har köpt (till ännu ej fastställt pris) av E-K. Snyggt eller hur?

På tal om snyggt har jag förresten ändrat blogglayout igen, denna gång inspirerad av bloggvännen Maria. Jag tyckte helt enkelt att hon hade en värstaläcker blogg så jag har försökt att härma den.  Tack för den inspirationen!

Jag tror att ni redan har märkt min fäbless för teakmöbler. (Snyggt ord det där, fäbless. Trodde det stavades fabless ända tills jag slog upp det. Det ser man.) Jag tycker att det är en så mjuk och rund färg, om nu en färg kan ha just de egenskaperna. Dessutom har jag varit svag för 50- och 60-tal långt innan det blev på modet igen, vilket gör att jag redan då införskaffade en ansenlig mängd brickor, saltkar och annat i teak.

Och visst är det härligt att några av de undanstoppade trätranorna fick komma till heders igen. Välkomna upp ur kartongen ska ni vara! Vi får väl se om någon dammtorkar er den här gången; förra gången var det lite si och så med det, men då var ju flocken och min samling så mycket större. Det här gänget ska jag nog orka med. :-)

Samlar du på något speciellt?


4 kommentarer:

  1. Smickrad, kan inte säga annat!! Kram!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt känsla - man ska känna sig smickrad då och då. :-)

    SvaraRadera
  3. Dammtussar samlar sig gärna själva här. Men jag samlar inte på något. Din samling är superfin!

    SvaraRadera