tisdag 9 augusti 2011

Som utlovat

Jag har varit dålig med "dagens bild" på sistone, beroende på uppkopplingssvårigheter, eller vad man ska kalla det, så därför kommer här ett collage med sommarhändelser i form av umgänge, vila, små utflykter och mys. Själv återkommer jag med ord någon annan stund eller dag. Ha det gott så länge!

Vackra Torpa Stenhus - väl värt ett besök!

Interiör från Torpa Stenhus.

Amalias Hus i Gränna - hög romantikfaktor...

Solnedgång i Simmesjön.

En liten rackare som åkte i plurret igen...

Såhär har jag det på mina morgonpromenader...

Men hösten är nog på väg, för ljungen blommar.

En ljugarbänk måhända? Solens sista strålar för kvällen.

 En vacker damm mitt i skogen.

En paus i grönskan...

 Ja, hösten är nog här, men den har smakfulla inslag!

4 kommentarer:

  1. Fina bilder Petra. Och vi har hela den vackra färgsprakande hösten framför oss, då är det kul att fota.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Det är vackert även på din sida 7H.

    SvaraRadera
  3. Pia: ja,med alla fina färger!

    Janåke: Jodå, vi kan vi med. :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Det känns oerhört svenskt.

    SvaraRadera