måndag 10 oktober 2011

Att jag inte kan låta bli!

I dag jag varit i Göteborg och utbildat miljö- och livsmedelsinspektörer. Så kan man ha det på dagarna. Det var en kul utbildning med många frågor, så jag är ganska trött nu, det ska villigt erkännas.

Tänk, det finns så många myndighetsmänniskor som skriver så många texter, som påverkar så många människor. Visst kan språk användas som maktmedel, och det sker säkerligen då och då, men de allra flesta skribenter vill ju faktiskt bli förstådda. Men av försiktighet, osäkerhet och hemmablindhet blir det rent obegripligt ibland. Synd.

Och på tal om ord, så såg jag något kul (?) på en affisch när jag åkte spårvagn.

Vuxenutbildningen i Göteborg annonserar nämligen stort om att man vill ge alla möjlighet att nå sina mål. I alla fall var det nog det man ville säga, men nu blev det visst möjlilgheter i stället. Jag vet, man ska inte vara petig i överkant, men när det gäller just information om utbildning tycker jag nog att ett korrektur hade funkat bra - om inte annat så för trovärdighetens skull. Eller vad tycker du?

Ett roligt foto blev det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar