onsdag 3 mars 2010

Tappad bakom en vagn? Nej, av is.


Först så går det upp, så går det ner, så går det uuuupp! Sen så går det ner, så går det upp, så går det neeeer!

Allsång på Skansen? Nej, det är det för kallt för. Kul kväll i Månstads bygdegård? Skulle det kunna vara, men jag är ju i Stockholm just nu.

Detta, mina vänner, är mitt huvud när jag går på Stockholms gator. Nedåt är det knöggligt (kan inte stava det på annat sätt) och isigt med lurig snömodd över så att man inte ser isen. Uppåt hänger istapparna. Bilden är tagen för en stund sedan. Tänk er den i huvudet!

Huvudet går uppåt och nedåt hela tiden, inga sköna promenader där man kollar trivsamma skyltfönster där inte.

I övrigt är det mycket av allt här. Mycket folk, många bilar, otroligt många plastmappar, eftersom jag bland annat sorterar dokument på dagarna. Det är också många gamla arbetskamrater som jag får träffa. I går fikade jag hos väninnan C, I dag lunchade jag med väninnan A och i morgon ska jag träffa vännerna E och E över lite mat framåt kvällen. Sådant är alltid kul!

Samtidigt blir jag trött av allt det myckna. Jag kanske börjar bli avstockholmifierad? Månstad i mitt hjärta, tralalala.... (för att fortsätta allsångstemat).

Nej, nu ska jag däremot smyga mig ner i hotellobbyn och se om jag kan få tag på en kopp kvällskaffe. Dagens bild? Plastmappar, så klart!

2 kommentarer: