torsdag 1 april 2010

Aprilvädret är här - jag luras inte

För en stund sedan var jag och J ute i trädgården och grejade lite. Nu öser regnet ner och det blåser halv storm. Skönt att aprilvädret är i gång! :-)

Jag gillar att smågreja i trädgården, även om jag inte är någon grönfingersmästare på något sätt. Men eftersom jag har ett jobb där jag sitter vid datorn mest hela tiden, så tycker jag att det är gott att kroppsarbeta ibland. Jo, det är sant.

I dagens trädgårdssysslor ingick bland annat att måla två nyinköpta holkar. De är bara grundmålade ännu, men de ska bli fint gröna, lite kamouflageaktiga (stavade jag verkligen det där rätt?). Även en pippi har rätt till lite privatliv, tänker jag. Och vem vet - jag kanske har någon kändispippi som letar bostad och som vill vara lite i fred. Då vill jag vara den som erbjuder en fristad.

På de omålade holkarna stod det "Med mesmuff" mitt på framsidan. Undrar varför?

Fåglarna kan ju inte läsa det, och vad oss läskunniga beträffar så ser vi ju att det finns en mesmuff på - förutsatt att det är den svarta plastringen runt hålet. Jag har faktiskt ingen aning, men vad skulle det annars vara? Hur som helst har jag plockat bort plastringarna. Jag vill ha koltrastar i mina holkar, och då måste ju hålet vara lite större. Plast bort, hål större. Svårare än så behöver det inte vara.

I övrigt börjar påsken göra sig påmind.

Inledde påskledigheten med att äta lunch med A. Vi var på Kallbadhuset i Ulricehamn, där både maten och miljön är mysig. Att sällskapet dessutom var trevligt var en verklig bonus! Jag tycker att det är kul att språka med människor som man känner "lite grann", speciellt när samtalet bara flyter på som vore man gamla bekanta. Tack för gott sällskap!

I dag är det förresten första april - har någon försökt lura dig i dag?

Dagens bild blir de omålade fågelholkarna. Med både text och mesmuff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar