tisdag 25 maj 2010

Jag ser nya saker hela tiden

Så många gånger jag har gått i kommunhuset - korridorer fram och tillbaka, trappor upp och ner. Och ändå är det först i dag jag har sett de fina brandpostluckorna. Jättefina luckor som ser allt annat än nya och moderna ut. Troligen har de funnits där i alla tider, och måtte de få vara kvar i evighet, annars är det ju ofta sådant som försvinner i renoveringar.

Det är nog så. Ibland ser man helt enkelt saker med andra ögon.

Numera uppskattar jag till exempel att häggen just nu blommar allt vad den orkar i trädgården. Sådant noterade jag inte för typ 15 år sedan. Numera kan jag titta på konst som jag inte begriper och uppskatta den ändå. Man behöver ju faktiskt inte begripa allt här i världen - vilket är en insikt i sig.

På tal om att inte förstå - i morgon ska jag träffa lilla firmans revisor. Det är i sanning tur att han förstår sådant som jag inte förstår. :-)

Dagens bild får bli den vackra brandpostluckan. Lite sned bild måhända, några kartonger i ena hörnet och en saknad bokstav minsann - men visst är den fin?

3 kommentarer:

  1. Vilken ovanligt fin brandpostlucka... ;)

    SvaraRadera
  2. Får man ställa saker framför luckan?? MVH Kommunals HSO

    SvaraRadera
  3. Nej, det får man nog faktiskt inte göra - dels av brandskäl, dels för att den är alldeles för fin för det.

    SvaraRadera