tisdag 1 juni 2010

Den fiiina delen av staden

Stockholmssolen skiner, så efter jobbet tog jag mig en promenad. Den här gången bor på jag Östermalm, inte öfvre Östermalm, som är verkligt överklassfint, utan mer mitt på. Men även runt Stureplan trängs märkeskläderna, märkessolbrillorna, märkesväskorna (vill ha!) och märkes-allt annat.

Men det fanns också plats för en halvtrött, medelålders lantis med kameran i högsta hugg, så jag strosade på i godan ro.

På uteserveringarna bågnade det, men jag fick ändå en plats på TGIF på Birger Jarlsgatan, där jag njöt av lite mexikansk mat i solskenet. En cappucino på det och sedan mådde jag som en prinsessa. Storstaden har sin charm och tjusning, och det är mysigt att bara vandra runt och titta på folk, och titta, och titta. Och när man har tittat färdigt på folket kastar man sig över skyltfönstren.

På Östermalm finns det inga prisuppgifter i fönstren, men man kan ana att det mesta är dyrare än man kan ana - hur nu det går till.

Dagens bilder får bli några ögonblicksskildringar. Först en lampa (tror jag, för den hängde över ett bord) bestående av en kjol och ett ben. Det vore något över finrumsbordet i Månstad. Sedan en limousin så lång att den knappt får plats på bilden - det passerade även en ännu längre och knallrosa, men den hann jag inte fånga på bild. Slutligen ett otroligt kastanjträd, för mitt i asfalten finns mycket grönt.

Nu ska jag irra ut i hotellkorridoren och leta reda på strykrummet. Vad irrar du runt efter i dag?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar