torsdag 3 juni 2010

Tändsticksparad

I dag har det varit tändsticksparad här i Stockholm. Mängder av bara vita ben tittade fram lite försiktigt under kjolar och kortbyxor (eller cityshorts som det nog heter här). En del såg ut som just tändstickor i fin vit asp, andra hade mer touchen av jakaranda eller teak. Mina ben såg ut som gamla björkstammar - lite ådriga, ganska kraftiga och med stadig markkontakt. De spirorna kommer aldrig mer att se ut som smala fina tändstickor, det är ett som är säkert...

I kväll ska jag och väninnan C först ut och äta och sedan på bio.

Vi ska se Avatar i 3D, vilket ska bli jättehäftigt. Jag har sett den tidigare i vanligt format, så att säga, men 3D lär vara otrolig. Rapport följer, dock inte i kväll för filmen slutar inte förrän vid 23.30-tiden. Hu, vad trött jag kommer att vara i morgon, men då bär det ju hemåt till vackra Månstad igen, så jag får väl tågsova.

Och på tal om trafik, så svämmas Stockholm över just nu av tonåringar som hoppar och skriker på bilflak. Studenter kallas de visst. Det tutas och tjoas, och technomusiken dånar. Och kul verkar de ha! Dagens bild blir därför förstås ett studentflak, om än inte ett av dem jag sett i dag. Just nu befinner jag och min kamerasladd sig nämligen på helt olika ställen.

Har du släppt ut dina bara ben på tändsticksparad ännu?

4 kommentarer:

  1. Är man gammal när man tänker "Åh va roligt de har stackarna! Idag tror de att de äger världen. Minns känslan! Imorgon slås de av den grymma verkligheten!" ? *skrattar*

    SvaraRadera
  2. Ja, lite gammal är man nog...:-)

    SvaraRadera
  3. Mina tändstickor har varit ute på vift idag, de är dessutom lite knottriga och rödflammiga.

    SvaraRadera
  4. De där knottrorna är osedvanligt klädsamma tycker jag, har några själv faktiskt.

    SvaraRadera