måndag 5 juli 2010

Goda vanor blir som nya!

I morse återupptog jag en god vana - min morgonpromenad. Jag har slarvat med den ett tag nu, för det är ju så gott att ligga kvar i sängen. Hur varmt och svettigt det än är på nätterna (och i min ålder är det svettigare än i många andra åldrar) så är sängen som godast på morgon. Men som sagt - i morse staplade jag upp strax före 06 och tog en rask promenad i arla morgonstund.

Och vet ni - det var riktigt skönt!

Dessutom lyssnar jag på Spanarna alterantivt Sommar i min kära ipod. Ja, visst borde jag väl lyssna på fågelkvittret i stället, men det är ju lyssningsvärda program. I Sommarprogrammen får man ju ofta lära känna nya sidor av människor. Människor är spännande, inte tu tal om saken. Och jag hade dessutom lite sällskap på morgonpromenaden minsann!

Hur har du det med de goda vanorna?

5 kommentarer:

  1. Mina goda vanor består i morgonpromenad, men med gårdagens sommarpratare i öronen.

    anette

    SvaraRadera
  2. Tummen upp! Och har du lyssnat på Per Holknekts sommar?! Om inte så gör det! Gråtvarning. -Systerdotter nr två

    SvaraRadera
  3. Anette: Åh, så lika igen! :-)

    Systerdottern: Jag har honom nedladdad, så endera dagen... Gråtvarningen du utfärdade för "Skynda att älska" stämde förresten också.

    SvaraRadera
  4. Jag tränar fyra morgnar i veckan. Ända sedan september förra året. Så nu känns det som en god vana. Dessutom släpar jag ut mig och båda tonåringarna på minst två kvällspromenader de veckor de är hemma.

    Singelmamman (glömt att logga in)

    SvaraRadera
  5. Singelmamman: Jag är imponerad av dig och din träning, som du vet. Det peppar mig. :-)

    SvaraRadera