lördag 31 juli 2010

Hur gör man när man är ledig?

Nu har jag semester! "Äntligen", som han sade, Fylkingen. Men - hur gör man? I dag har vi pantat flaskor, jag har varit ute i trädgården och plåtat, sorterat foton i datorn, jag tvättar och grejar, funderar på att dra ut och kolla lite efter svamp...

Ni hör - det är minsann inte praliner och god bok på divanen direkt. Det får nog ta ett par dag innan jag landar, tror jag.

När jag var ute och plåtade i trädgården märkte jag något intressant. Det växer och knakar som besatt i år. Det blir mängder av hasselnötter på hasselbuskarna, vinbär - förstås, äppelskörden verkar bli tokfin. Detta är förstås kul, men grejen är att jag har väl aldrig pysslat så lite som i år, men ändå växer det mer än någonsin.

Hmm...

Vi kan väl säga att det är ett ovanligt bra skördeår, eller nåt, och att det ligger i luften mer än i de gröna fingrarna.

Dagens bilder blir trädgårdsbilder. Både växande gröda på fälten ("Aldrig gå i växande gröda!"), några ogräs - hur man nu kan kalla något så vackert för det och några nötter i vardande. Smått och gott alltså.

Vad gör man förresten med alla dessa hasselnötter? Någon som vet?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar