lördag 16 oktober 2010

En strålande höstdag!

I dag är skiner solen jättevackert och löven har så där många färger så man inte ens kan räkna dem. En perfekt dag för lövkrattning och långpromenader.

Trodde du ja! Jag sitter i stället på kontoret och längtar ut.

Jobbar alltså i dag, trots lördag och allt. Det blir så ibland i lilla firman, och det ska jag väl vara tacksam för egentligen. Under de 14 år jag har varit igång har jag nog nästan aldrig lidit brist på jobb. Dock har jag blivit bättre, betydligt mycket bättre faktiskt, på att säga nej. Det går ju inte att bli överlycklig varenda gång telefonen ringer. :)

Innan jag kom hit hann jag installera en ny pryl - sånt glädjer alltid en tekniknörd!

Jag har skaffat en hållare till Iphonen som är synkad till gps:en och allt annat i telefonen. Meddelst en liten sladd kan jag därför höra på Spotify i bilhögtalarna, med bästaste ljudkvalitet, samtidigt som gps:en talar om för mig varthän färden går. Om det ringer, så släcks ljudet ner och jag har helt plötsligt en handsfree-telefon! Sådant går jag igång på rejält. :)

Dagens bild är tagen på min bilruta i morse - det är ju så vackert så det är nästan synd att skrapa denl eller hur? Ett av naturens små mästerverk minsann!

Vad hittar du på i helgen?

2 kommentarer:

  1. VAR HAR DU KÖPT DEN OUMBÄRLIGA PRYLEN OCH VAD HETER DEN?? Måste ha, helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Hehe, anade på något sätt att just du skulle gå igång på den - det var ju du som fick mig att köpa Iphone. :-)

    Den heter Tom Tom Car Cit, och jag har beställt den via Apples hemsida. Jag har dessutom laddat ner Tom Toms gps som applikation i telefonen, vilket är helsynkat med just detta - förstås. Lycka till!

    SvaraRadera