onsdag 6 oktober 2010

Ett inlägg fyllt av kärlek

Låt mig börja med att säga att jag älskar småstäder. Jag vill verkligen betona det, för annars kan det här inlägget uppfattas fel. Det vill jag verkligen inte. Men jag vill ändå försöka beskriva en riktigt puttrig kommun - Markaryd. Allt är så sött här och lite känns det som om tiden stått still, på ett sådant där bra sätt.

Jag håller kurs här i två dagar nu, och kvällen däremellan tillbringar jag på Stora Hotellet.

Kommunhuset är alldeles lagom litet, Stora Hotellet är inte stort alls utan mer rosa, människor pratar jättegulligt - med R som liksom inte hörs, på Konsum hittade jag förlovningsvykort med prinsessan Madeleine och hennes före detta pojkvän Jonas Bergström, trots att det förhållandet sprack för ett bra tag sedan, och i minibaren fanns ingen sprit utan en ostsmörgås på tallrik. Visst är det gulligt!

Rummen på Stora Hotellet är dessutom väldigt läckra, allt i svartvitt, till och med orkidén på skrivbordet är svart - konstgjord visserligen men så snyggt!

Och maten på hotellrestaurangen (där jag var enda gäst) var fullständigt underbar - och dessutom BJÖD de bjöd på nyvarmt och jättegott vitlöksbröd när jag frågade om de hade en liten brödbit till maten. Det skulle aldrig hända på Restaurang Fina Hörnan i Stora Staden, det är jag övertygad om.

Jag skriver inget mer nu; bilderna får tala för sig själva. Speciellt förtjust är jag i handikapparkeringsskyltarna. Visst är de bra? Vilket föredrar du - småstad eller storstad?






2 kommentarer: