onsdag 27 oktober 2010

I´m in heaven!

Jag svävar. Konserten i går var fullständigt ljuvlig, underbar, härlig.... Allt det där som en bal på slottet också kan vara. Har du chansen att se Hansson de Wolfe United någonstans i din närhet, och är det minsta 80-talsnostalgisk, så måste du bara gå. Lova mig det!

Självaste de Wolfe - alltså Lorne - var faktiskt oförskämt välbevarad, såhär 30 år senare. Rösten lika skör som alltid, brast någon gång men vad gör väl det, och texterna lika aktuella nu som då. Och de körde verkligen värsta nostalgitrippen: Vita springare, Iskalla killen, Existensmaximum, Oberoende vad fursten säger, Var kommer barnen in...

Ni som känner igen titlarna vet vad jag talar om.

Vara konserthus var också läckert - stort och vackert. Det är inte sista gången jag besöker det, för de har dessutom ett otroligt bra program. Fattar egentligen inte varför jag inte varit där tidigare. Shame on me!

Hotell Grepen, där jag och vännen M övernattade, var onekligen lite annorlunda. Inget fel på hotellet alls, men det bara måste vara ett gammalt vårdhem. Stora handikappanpassade tvårumslägenheter med trinettkök, utan trösklar, med breda ingångar, ett duschrum som rymmer både en och två rullstolar. Det doftade särskilt boende rätt igenom, så att säga.

Och vi höll dessutom på att bli utan rum.

Jag ringde och bokade förra veckan. Jag till och med bokstaverade mitt krångliga efternamn. Hon lovade att nyckeln skulle finnas i en brevlåda utanför, eftersom de inte har nattreception. Men när M kom dit före konserten - vilket inte var planerat - fanns ingen bokning. Av det kan man dra den enkla slutsatsen att om vi hade kommit dit efter konserten hade vi stått där på Varaslätten utan nyckel i brevlådan och utan någonstans att bo.

Men det löste sig alltså. Gott så.

Dagens bild får bli en favorit i repris - är det 80-talstema så är det! Detta är alltså jag på den 80-talsfest vi hade för något år sedan. Jag minns inte, men jag hoppas verkligen att det spelades lite Hansson de Wolfe då, för det är de verkligen värda!

Har du varit på någon rolig fest nyligen?


8 kommentarer:

  1. Petra du är en skönhet! Och du liksom klär köket i bygdegården....ler.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Åh.... jag borde ha varit där. *tindrar med ögonen* Jag har nästan glömt bort dom, hur kan det vara möjligt? Måste genast in på Spotify! (och du har lyckats med bildspelet, det förstod jag väl!)

    SvaraRadera
  3. Pia: Jodå, allt klär en skönhet. Eller?

    Maria: Ja, bums in på Spotify! Sök fram Vita springare, eller Lyx, eller Var kommer barnen in, eller... Du ser - det finns hur mycket som helst!

    SvaraRadera
  4. Du och jag Petra. Jag har sagt det förut men jag säger det igen; hade jag inte varit som jag är så hade jag friat för lääängesedan. Tänk vad många saker vi skulle kunna komma ihop oss om. :-) -Tack för en underbar(vaken)natt. Du är den enda människa jag träffat, som snarkar även i sidoläge. Det är en rikedom! Kram/M.

    SvaraRadera
  5. M: Jag böjer min nacke ödmjukt och ler. Tack själv vännen, för en härlig upplevelse! Som jag minns det konstaterade vi för många år sedan att vi förmodligen skulle kasta ägg på varandra redan första frukosten, så både du, jag (och J hoppas jag!) ska nog vara tacksamma för tingens ordning ändå.

    Men vad ska folk tro av ditt inlägg?? Jag menar, en vaken natt där jag snarkar i sidoläge, hur trovärdigt är det? Och hur det nu kan vara en rikedom begriper jag inte, för du gör dig väl inte skyldig till ett syftningsfel där, käre M? ;-)

    SvaraRadera
  6. Den konserten skulle jag gärna uppleva... minnena strömmar fram!
    Jag minns för övrigt också ett hotell i Skaratrakten som lovade lägga nyckeln under en sten. När vi kom dit efter en vild glad bröllopsfest och skulle sova inför bilfärden tillbaka till Stockholm fanns ingen nyckel. Mina barn och jag sov i bilen i fina festkläderna. Se det var ett minne!

    SvaraRadera
  7. Ja, konserten var underbar! Men det verkar vara något där på Vara- och Skaraslätten som gör att man ska dubbelkolla alla bokningar? Hoppas att bröllopsfesten inte var mitt i vintern!

    SvaraRadera
  8. Jo, det blev nog ett syftningsfel... Hm. /M.

    SvaraRadera