lördag 30 oktober 2010

Och jag köpte ingenting! Nästan inte...

Idag har vi varit på antikmässa i Borås. Det är alltid lika kul att gå runt och smygtitta på hur mycket de där sakerna man har hemma betingar för pris. Jag är lite av en ekorre, och det har jag alltid varit. Säg den lilla ljuslykta som inte fått följa med mig hem från en loppmarknad!

I min ungdom samlade jag på vykort av stadshuset i Stockholm, några år senare började jag samla på trätranor - sådana där som folk gör i slöjden och som en del kallar för tv-hägrar. Numera samlar jag inte på något speciellt, men jag älskar loppisar och antikmässor av alla slag.

Jag är också väldigt förtjust i 70-talsprylar, så många äggkoppar i orange plast har det blivit genom åren. Nu nu börjar dock 70-talsplasten stiga i pris och därför jag har börjat nosa på Tradera. Jag är nämligen mer i ett rensa ut-läge än i ett samlarläge just nu, och tur är väl det, för det börjar bli trångt i lådor och skåp.

Kontentan av detta är att jag inte handlade något i dag, mer än brändla mandlar och vaniljfudge. Något måste ju en köpsugen kvinna unna sig, eller?!

Dagens bild får bli en lånebild från en annan blogg - tack Fighter. Jag tycker att den känns så aktuell på något sätt, inför vinterns solsemester. Jag MÅSTE ta tag i det där nu - men först ska jag hetsäta några brända mandlar och kanske ta en mojito. Det är ju ingen idé att börja banta på kvällen, för man går ända upp på morgonen. (Dålig vits, ja - men sådan humor funkar på mig!)

Har du något bra/dålig vits att dela med dig av för att pigga upp oss andra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar