tisdag 29 mars 2011

En kort resumé av helgen

Känslor, rosor, val, omval, nyval, avsked, avtackning, känslor, kramar, "nej men heeeej!", jobb, spring, skriva, skriva skriva, ännu mer känslor, en och annan sväng utomlands (ni som vet, ni vet), kongressfest, trångt, mingeltallrik, jättetrångt, coverband, sommartid, väldigt tidigt uppe, skriva, skriva, trött.

Ja, det var väl en sammanfattning av min upplevelse av sossekongressen det. Kul var det i alla fall!

När det gäller detta med att vara tidigt uppe, så var jag väldigt tidigt uppe på söndag morgon. Det var alltså kongressfest på lördag kväll och sommartiden inföll på natten. Upp en timme tidigare alltså. Ordentligt som jag är ställde jag fram klockan redan tidigare på kvällen, för att jag skulle ha en känsla för vad klockan skulle kunna tänkas vara morgonen därpå.

Mobilen ringer på morgonen, jag går upp, trött men det är man efter en kongressfest, duschar, packar, sminkar mig.

När det var dags att gå ner till matsalen insåg jag att jag skulle ställa fram armbandsuret också. Döm om min förvåning när den bara var 05.00. Mobilen hade alltså också flyttat fram sig en timme och klockan "ny tid" var bara 06.00. Där satt jag, helt klar och redo, och klockan var liksom bara svintidig. Det var ju inte läge att gå och lägga sig, så jag gick ner till frukostmatsalen. Där satt ett par stackare till som gjort precis samma sak. Men fördelen med allt detta var att det inte var någon som helst kö till maten. :)

Dagens bilder får bli några närbilder av Mona Sahlins avtackningsbuketter. Så många rosor, så vackra. Och lite sorgligt är det allt...

Har du kommit över sommartidsomställningen?


4 kommentarer:

  1. Näpp, har inte kommit över den och det lär dröja =( Är en av dem som påverkas enormt av det hela och tycker att det är otyg att ställa om klockan i tid och otid!

    SvaraRadera
  2. Jag "drabbades" inte av den, sov gott och länge natten mellan lördag och söndag och sovslöade på tåg hela söndagseftermiddagen och kvällen. Så den timmen gick helt obemärkt förbi.

    SvaraRadera
  3. Hittade du sökorden?

    Klicka på:
    Design
    Statistik
    och sen Mer(bredvid Trafikkällor)

    SvaraRadera
  4. Anna: tid och otid är helt rätt uttryckt!

    Singelmamman: låter gott!

    Maj: tack, jag ska genast kolla!

    SvaraRadera