måndag 28 mars 2011

Snart är det dags - men inte idag

Jag är både stolt och glad i dag. Visst - "mitt" parti har ny partiordförande och vi har haft kongress och så, men det här är större än så. Jag har passerat 20 000 unika besökare, kära vänner! Tack för att ni kommer hit och läser, det gör mig alldeles varm i hjärtat. :-)

Men i övrigt är detta faktiskt lite av en skitmåndag.

Jag har ont som attan i ryggen (för mycket stillasittande och skrivande i helgen förmodligen), vilket kommer att åtgärdas med ett varmt bad om en stund, lilla bilen har åkt till verkstaden med bärgningsbil, vilket jag aldrig behövt anlita förut, och min gamla mamma sitter med gips om foten alldeles för många mil bort.

Hon halkade för någon vecka sedan, har haft ont i foten sedan dess, och i dag åkte hon till akuten. Jag vet inte så mycket mer ännu, för jag har inte pratat med henne, men min kära syster ringde och rapporterade för en stund sedan. Tack P för att du finns där just nu!

Bilen då?

Tja, när J hade den i helgen började den helt plötsligt att spotta och fräsa. I dag var bilkillen T där och lyssnade och det var inget annat att göra än att ringa bärgaren och köra iväg lillbilen. Suck. Som tur är kan vi låna svärmors och svärfars bil någon dag, så att vi tar oss till jobbet och så. Tack för det!

Sedan jag skrev sist har det varit kongressfest och en massa annat, men det rapporterar jag om någon annan dag. Även tävlingen får vänta någon dag, till någon dag när jag är mer inspirerad. Jag vill ju ha en kul tävling med kul priser, så det kan väl kanske vara värt att vänta på?

Dagens bild får bli lilla bilen på väg till reparatören. Håll tummarna för att det går bra!


9 kommentarer:

  1. Vilken tuff bil! Passar dig som hand i handske, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. skönt med ett bad, det tog jag igår.. kanske man skulle ta ett idag oxå =)

    SvaraRadera
  3. du vet, killar bakom ratten, det kan kanske bara gå dåligt

    SvaraRadera
  4. Jamen självklart äger du min drömbil!! Eller ok, jag har två den andra är CV2 Charleston.
    Bilen kanske blev lite upprörd på kattaktigt vis när du inte var där?
    Hoppas du hade ett Lush-igt bad!

    SvaraRadera
  5. Maj: Ja, visst är den fin, lilla bilen!

    Viktkamp: Det var jätteskönt och sedan toppade jag med en stund på spikmattan, så nu är jag nästan som ny.

    Anonym: Tur att du lade in ordet "kanske" där, för annars hade nog manliga läsare gått igång...;-)

    Anna: Kan vara en reaktion på min frånvaro, det har du rätt i! Och visst blev det Luch - en Butter Ball, tror jag att den heter. :)

    SvaraRadera
  6. När det måste komma problem o elände så är det lika bra att få allt på en gång. När det är avklarat så skiner solen igen. Ha det gott.

    SvaraRadera
  7. det var eivor som tydligen inte vågade stå för sina tankar,

    SvaraRadera
  8. Janåke: Du har rätt förstås - när det ändå är måndag kan det ju lika gärna hända en del annat elände också.

    Eivor: Man får vara lite anonym ibland, det är helt ok! :-)

    SvaraRadera
  9. Butterball är en klar favorit!! I mitt bad blev det en Vanilla Fountain, tror jag...jag och namn... Hade med flera kilo från Lush i London sist, måste passa på innan vi flyttar för ett kar blir inte det första att greja.

    SvaraRadera