torsdag 21 april 2011

En stor dag i dag

I dag var det seriepremiär!! Nej, jag pratar inte om Hammarby, dit mitt hjärta hör, eller för den delen Elfsborg, som J av någon anledning tycker är bättre. Nu handlar det om fotboll i den högre skolan - Månstads IF, som tog emot Sjötofta.

Vackra Månstadsparken visade sig från sin allra soligaste sida när domaren blåste igång matchen frampå kvällskvisten. Det var skapligt med folk (men jag saknade en del Månstadsbor) och ta mig katten om inte en och annan mygga hade letat sig ut också.

Det är verkligen mysigt när fotbollen startar i parken.

Folk kommer ut ur sina hus efter vinterns dvala, man fikar och småpratar, man tjoar och suckar när målen kommer eller missas, och helt plötsligt känns det att det faktiskt är vår på riktigt. Snart drar dessutom danserna igång i parken. Tänk er själva - dansbana, färgade lampor, lite svettigt och mycket roligt.  Nu dansar jag ju inte sådär jättegärna, men det är aldrig fel att hänga i korvbaren och titta på alla andra som svänger på både sina lurviga och sina danskamrater.

Vill du veta mer om danserna kan du kolla - här.

Dagens bilder kommer förstås från kvällens match. Hur det gick? Ptja... Som jag brukar säga (men egentligen aldrig riktigt mena): Det viktiga är inte att vinna utan att kämpa väl. Nästa gång tar vi er, Sjötofta!!


Det ska böjas i tid...

Håll med om att vår fotbollsplan ligger vackert!

Några hängivna MIF:are
Men vad vore en kväll i Månstadsparken utan lite fika?

2 kommentarer:

  1. Det undrar jag. Hur kommer det sig att det är Hammarby du håller på?

    SvaraRadera
  2. Jag har bott i Stockholm i nio år och en gång för många år sedan fick jag fribiljetter till en Bajenmatch. Jag fascinerades så av hejaklacken att jag missade mål och allt annat som hände på planen. Sedan dess är jag fast. :-)

    SvaraRadera