söndag 10 april 2011

Inspirationen flödar!

Nu har jag dragit vinnare i tävlingen och förstapriset går till....*trumvirvel*... Eivor! Andrapriset går till Susanne, tredje till Jenny S och fjärdepriset till Annika. Jag kommer att kontakta er allt eftersom och när Eivor valt går frågan till Susanne osv. Grattis till er alla!

Jag måste få fråga er kloka människor, när jag ändå har er på tråden: Visst kan man väl inte få för många köksbord? (Kanske en ledande fråga, men ändå.) I denna fråga har nämligen jag och J lite olika uppfattning. Han tycker att det räcker med ett hemma och två i stugan, men det tycker inte jag. Jag menar - de två i stugan är ju mer av sitta-och-mysa-bord eller något sådant. Nu har vi hur som helst tre i stugan. Vi var nämligen och hämtade det allra finaste teakköksbord och fyra stolar hos arbetskamraten M i går. Det hade blivit över i deras stuga, och vips tog jag hand om det. Lite teakolja på det och det blir så vackert!

Var jag ska ha det? Det har egentligen inte med saken att göra för ett fynd är alltid ett fynd.

Jag har dock en plan att det ska in i gäststugan i Simmesjö. Där kan gästerna sitta och lösa lite korsord eller spela kort när värdparet (dvs. jag och J) sover i storstugan och inte orkar gå upp. Eller nåt. Det löser sig alltid!

Det måste vara värmen och vårvädret, för jag är på ett sprudlande humör. Jag har varit ute och rensat halva häcken här på tomten i dag - och det är många meter ska ni veta - och så har vi varit ute i stugan och lastat av det nya fina köksbordet. När jag ändå var där passade jag på att rensa lite rabatter medan J slogs med sorkhögarna. Det skulle möjligen vara de som får mitt humör att mulna lite. Vilka grävare de är. Pust!

Dagens foto får väl bli ett par av de där eländiga sorkhögarna. Jag bjuder också på två allra finaste katter som jag mötte i går. Vad har du gjort i helgen?





9 kommentarer:

  1. Oh vad roligt,att avsluta helgen med en Dvd av Bruce Springsteen blir ännu trevligare. Denna helgen har jag varit på jubileumsmässa i Herrljunga./eivor

    SvaraRadera
  2. Jo men jag vet precis! Om du och J inte kan komma överens så skulle jag behöva ett fint köksbord i teak i min nya lägenhet =)
    Är det S katter? Otroligt vckra är de iaf!

    SvaraRadera
  3. Eivor: Klang och jubel, och grattis!

    Anna: Vi kommer visst överens, det blir som jag säger. ;-) Ja, det är S katter, så fina!

    SvaraRadera
  4. Jag är ledsen, men jag håller nog med j i köksbordsfrågan... Själv tycker jag att ett räcker, och möjligtvis ett i stugan...

    SvaraRadera
  5. Hade jag en sommarstuga tror jag att jag varit på din sida. Men som ägare av bara ETT kök är jag beredd att säga att ett bord också räcker. :-) Helgen har varit så där. Trevlig men jag har varit oerhört mentalt seg. Hoppas på en bättre vecka som kommer.

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med en vinst! Väntar med spänning på att få välja...

    Vilka mysiga katter! :)

    SvaraRadera
  7. Petra, du är obetalbar! Jag blir på gott humör varje kväll när jag slår upp dina funderingar - tack snälla du!
    *Glad Påsk! U i byn

    SvaraRadera
  8. Kul att jag vann!! Jag har skickat mail om önskemål!!

    Hälsningar Susanne

    SvaraRadera
  9. Jenny: Dig hade jag faktiskt räknat med i köksbordfrågan.

    Singelmamman: Dig med. Varför håller ni på J? :-P

    Jenny: Kul att få glädja!

    Ulla: Åh, vad glad jag blir - glad påsk du också från en (påsk)kärring nära dig. :-)

    Susanne: Grattis, som sagt!

    SvaraRadera