fredag 20 maj 2011

Ibland går det ett par dagar

Ibland går det några dagar mellan blogginläggen men jag hoppas att ni är mig trogna i alla fall. Dagar och kvällar har varit fulla med annat och när jag väl har varit hemma har inspirationen att sätta sig vid datorn varit sådär. Bättre då att jag låter bli några dagar och kommer tillbaka med något att berätta om, eller hur?

De senaste dagarna har jag varit en sann företrädare för det fria föreningslivet.

I går var det dans i Månstadsparken, eller rättare sagt dans och danskurs. Jag dansade inte (förstås, tänker de som känner mig) utan jag var smörgåsbredare och kaffeupphällare - en nog så viktig syssla! Tyvärr kom det inte så många dansanta som vi hade önskat, men de som var där verkade ha roligt i alla fall.

När "kökspersonalen", dvs. jag och väninnorna K och M åkte hem vid 21.30-tiden var det fortfarande ljust ute. Den svenska sommaren - kan man vara annat än kär i den?

I dag var det Månstadsparken igen - denna gången match mot Knallen, vilket förmodligen är ett Boråslag, eller vad tror ni. Vacker kväll, vänner och prat. Ett styrelsemöte i Månstads IF. Hur matchen gick? Vi pratar om något annat tycker jag.

Nu sitter jag här i soffan med J bredvid och katten Alfred snusande i lugn och ro. Det är riktigt fredagsmys i Månstad alltså. På tv går en Wallanderfilm som jag kikar på med ett öga. Helgen ska förhoppningsvis innehålla både nytta och nöje - lite shopping, lite stugan. Det ryktas om fint väder nämligen. Gott!

På tal om katten Alfred. Vännen M ska bo i stugan några veckor i sommar, vilket han så gärna får. Det har blivit lite av en tradition att han kommer i juni och njuter av friden i Simmesjö. Den här gången tänkte vi eventuellt låta Alfred bo där ute med honom. Vi får se. Förra gången Alfred följde med till stugan var han måttligt road. Han sprang helt enkelt in under sängen och stannade där i tre dagar. Men han kanske har kommit på andra tankar nu. Det kan vara värt ett försök i alla fall.

Ska förresten passa på att be alla i Månstads geografiska närhet att boka in två datum - den 6 juni när vi har hand om kommunens nationaldagsfirande och den 10 september när det troligen blir Månstadskalas. Det vore ju synd om du missade något av det, menar jag. :-)

Dagens bilder får bli dels en bild  med fikande dansgäster dansgäster i Månstadsparken - kolla in ljuset och betänk att klockan är runt 21, dels en mycket märklig nattfjäril eller nåt som satt på dörren i går. Visst är den snygg med pälskrage och allt. Är det någon som vet vad det är?



.

2 kommentarer: