söndag 13 november 2011

Logistik och gratulationer

Nu har jag nog fyllt år färdigt, men ingen ska säga annat än att jag har njutit av 50-årsdagen så länge som möjligt. I helgen har jag nämligen blivit uppvaktad av J:s föräldrar och syster. Tack för det, inte minst för present och smörgåstårta!

Dessutom har vi besökt M och T i deras lägenhet, och för mig var det premiär i den lilla lyan. Vi bjöds på delikat trerätters i går kväll - först parmaknyten med creme fraiche och fetaost, sedan baconlindade kycklingfiléer och avslutningsvis kladdkaka med After Eight. Ni hör ju - hur lyxigt som helst. I dag har vi dessutom varit och morgonfikat hos den andra M och hans D i deras lilla Boråslya. Även det var jättemysigt.

Det har, som ni förstår inte blivit värst mycket mat lagad på Norrgården i helgen. I fredags när jag kom hem från Stockholm var dessutom ryggbiffen precis lagom stekt och beredd att lägga upp på tallrik. Så bra har jag det!

Vi har också varit en sväng ute i en höstkall stuga och gjort rent grillen för vintern. Jo, jag vet. Sådant ska göras direkt. Ja, jag vet. Det blir liksom inte lättare att göra rent den när den står och gottar till sig. Men nu är det i alla fall gjort. Dessutom rensade jag lite i rabatterna när vi ändå var där.

Åh, vad jag längtar till våren och andra sidan vintern! I dag hörde jag på radion att detta är den mildaste november sedan man började mäta typ 1859. Yeyy, säger jag!

Nu ska jag slumra lite framför tv:n och Wordfeud - min nya ordvrängarhobby. Visst förlorar jag så det stänker om det emellanåt, men det gör liksom inget för det är vägen fram som är mödan värd. Nu låter jag förmodligen som om jag försöker ställa mig över eventuella förluster, och det är klart jag gärna vinner - det ska jag inte sticka under stol med (se där, ännu ett märkligt uttryck). Men det handlar lika mycket om att tävla mot sig själv. Och detta säger jag som tycker att det är helt ok att googla på tipspromenader, bara så ni vet.

Fuskprogram för Wordfeud är för tunnisar. Nu är det sagt. :-)

Dagens bilder får bli gårdagens - dels den mysiga stämningen hos M och T (hann inte med att fota maten, jag var förmodligen för hungrig), dels den ljuvliga kladdkakan. Vad har du ätit för gott i dag?





4 kommentarer:

  1. Buskarna knoppas och vårblommorna blommar! Jag förstår det inte riktigt för jag tycker det har varit både kallt och mörkt i höst! Jag undrar hur det går för knopparna när vintern slår till?
    Idag har jag ätit pasta med fläskfilé och gorgonzola. Farsdag-middag på restaurang. Yummy!
    Jag förlorar mer än jag vinner på wordfeud så vill du öka på din vinststatistik kan du utmana mig, mrs Robinson är mitt användarnamn.

    SvaraRadera
  2. Wordfeud är väl inget mot vår stund i teves rampljus, Petra ;-) För er som inte var med talar vi om programmet Lingo typ där vi utgjorde ett ordfixande par1993
    /Mona

    SvaraRadera
  3. Kände på mig att jag hade missat ett s, mrs robinsson, ska det vara.

    /Fru Hansson

    SvaraRadera
  4. Fru Hansson: Du är numera min "motståndare". :-)

    Mona: Hur skulle jag kunna glömma detta - jag sade "sprit" och du slog till med "hetär". Se, där gav du mig ett tips för ett blogginlägg!

    SvaraRadera